icon-arrow-right
HomeNieuws Combinatie CER bouwt drie viaducten tegelijkertijd

Combinatie CER bouwt drie viaducten tegelijkertijd

Actueel

Drie viaducten die bij elkaar de lengte hebben van ongeveer 2 kilometer, Combinatie CER bouwt ze alle drie tegelijk. Het eerste viaduct waar Combinatie CER in april mee is begonnen is viaduct West (nabij RWG). In juni zijn we gestart bij viaduct Noord en ook bij viaduct Zuid zitten de palen in de grond. Hoe ver ons project momenteel is met de bouw? Lees verder..

Het grootste viaduct van de Rotterdamse haven: Viaduct West

In april zijn we begonnen met de bouw van viaduct West. Dit is het grootste en moeilijkste viaduct om te bouwen van alle drie de viaducten en wordt ook direct het grootste viaduct van de gehele Rotterdamse Haven. De bouw van dit viaduct is een uitdaging. Niet alleen omdat hij zo groot is, bijna een kilometer lang, maar ook omdat de spoorlijn dwars door ons werkgebied heenloopt. De onderbouw van het viaduct staat grotendeels al. Hier zijn we ongeveer tot aan de Kerst nog mee bezig. Hierna komen bovenop de onderbouw betonnen balken die de ‘dragers’ zijn van het ene steunpunt naar het andere steunpunt. De afstand tussen deze steunpunten zijn 40 meter, bijna een half voetbalveld. Dit duurt tot en met april 2020.

191008 - CER- Voortgang Kunstwerken W-N-Z-36.jpg

Viaduct Noord

Viaduct Noord is ongeveer 600 meter lang. In juni zijn we begonnen bij dit viaduct. We zijn nu zo ver dat we alle fundaties hebben staan waar de steunpunten straks op komen te staan. Dezelfde werkzaamheden die bij viaduct West zijn uitgevoerd, voeren we hier ook weer uit. Het ontwerp is wel anders, dus dit vraagt weer om een andere aanpak.

191008 - CER- Voortgang Kunstwerken W-N-Z-30.jpg

Viaduct Zuid

Ook viaduct Zuid is 600 meter lang. Hier zijn we op dit moment bezig met de voorbereidende werkzaamheden voor de fundaties waar de steunpunten straks op komen te staan. De uitdaging van dit viaduct is dat het brandweerpad tijdens de werkzaamheden te allen tijde bereikbaar moeten blijven. Deze loopt namelijk, net zoals het spoor, onder het viaduct door.

News alert

Ontvang direct het laatste nieuws. Schrijf u in voor de News alert!

+